Nieuw op Onderwijskennis: dossier digitale geletterdheid
maart 21, 2024Basisscholen vinden digitale geletterdheid belangrijk en werken aan het bevorderen daarvan
maart 21, 2024Het Tijdschrift voor OnderwijsPraktijk Studies (TOPS) is een digitale uitgave voor en over praktijkgericht onderwijsonderzoek in Nederland. Het tijdschrift biedt onderwijsonderzoekers, studenten en professionals die actief zijn in alle sectoren van het onderwijs een platform om hun onderzoek open-access te publiceren. TOPS publiceert artikelen voor iedereen met een interesse voor praktijkgericht onderzoek en de meerwaarde daarvan voor de onderwijspraktijk. TOPS richt zich met name op het bereiken van onderwijsonderzoekers, zittende en toekomstige leraren en schoolleiders, bestuurders, lerarenopleiders en beleidsmakers.
TOPS heeft nu een themanummer uitgebracht over het onderzoekend vermogen van onderwijsprofessionals. Dit nummer bestaat uit een inleidend artikel en vijf artikelen over actuele praktijkonderzoeken vanuit verschillende invalshoeken.
Je kunt de artikelen downloaden op de website van het Platform Samen Onderzoeken.