cropped-fvovlogo_breed.jpgcropped-fvovlogo_breed.jpgcropped-fvovlogo_breed.jpgcropped-fvovlogo_breed.jpg
Dossiers
  • Basisvaardigheden
  • NPO
  • Oekraïne
  • COVID-19
  • FvOv
  • Arbeidsvoorwaarden
  • Medezeggenschap
  • Samenwerking
  • Contact
✕
Congres De Staat van het Onderwijs: 10 mei 2023
februari 9, 2023
Groeikracht van start in schooljaar 2023-2024
februari 9, 2023

Ingediende moties bij tweeminutendebat 7 februari

Op 7 februari werden tijdens het tweeminutendebat over onder meer de onderzoekskaders van de inspectie diverse moties ingediend. Over o.a. de volgende onderwerpen:

  • Motie over de predicaten “goed” en “excellent” afschaffen in het inspectiekader.
  • Motie over de mogelijkheden verkennen om scholen niet langer af te rekenen op zittenblijvers en op- en afstroom van leerlingen.
  • Motie over het team van leraren als een noodzakelijke voorwaarde voor onderwijsverbetering benoemen in de onderzoekskaders van de inspectie.
  • Motie over een pilot met een vierjarige voltijdpabopraktijkopleiding.

Je vindt de moties en de uitslagen van de stemmingen op de website van de Tweede Kamer

deel

Related posts

september 21, 2023

Doorstroom nieuwkomersleerlingen


Lees meer
september 21, 2023

Impuls open leermateriaal


Lees meer
september 21, 2023

Ziekteverzuimcijfers 2022 voortgezet onderwijs 


Lees meer

FvOv
Jouw belang, ons werk.
Heb je een vraag over arbeidsvoorwaarden of medezeggenschap, neem contact met ons op.

Actuele dossiers
NPO
Oekraïne
Basisvaardigheden

Uitgelicht

  • Centrale examens 2024: tweede tijdvak van vier naar zes dagen
  • Twee nieuwe cao’s voor po en vo, 10% loonsverhoging!
  • Beroepsbeeld Leraar on Tour zoekt ontmoetingen met leraren en docenten
  • Landelijk Congres SLO ‘Actualisatie Kerndoelen’
  • Veldpartijen onderwijs: samen aan het werk voor medezeggenschap

Vakverenigingen

BiOND | BO | KVLO |  LBBO | Levende talen | NVLF | NVO | NVON | NVOP | NVORWO | NVvW | VLS | VONKC

Alle berichten

© 2023 FvOv
    Dossiers
    • Basisvaardigheden
    • NPO
    • Oekraïne
    • COVID-19